Oldal kiválasztása

A digitális platformok egyik legnagyobb ellensége a felhasználók motivációvesztése. Hogyan tovább, ha megszűnt az újdonság ereje? Hogyan lehet megtartani a nehezen összeterelt user-közösséget? Ugyan a sikertelenség okairól keveset hallani, legújabb kutatásában pont a felhasználók elpártolásának okait igyekezett felderíteni úttörő felmérésében egy norvég kutatócsoport az alapellátási intervenciós megoldásuk kapcsán.

Még az olyan hihetetlen gyors növekedést és népszerűséget elérő szórakoztató alkalmazások, mint a PokemonGo is néhány hónap után kénytelenek voltak szembesülni a felhasználók tempósan fogyatkozó számával. Akkor mire számíthat egy egészségügyi startup, amely elsődleges célja nem a fun faktor meglovagolása.

Mi, a Fitpuli alkotói, nem csupán egy újabb „ide gyűjtsd az adataidat, és mi szép grafikont rajzolunk belőle” jellegű fitneszappot szeretnénk létrehozni, hanem valós előnyöket és a gyakorlatban is használható elemzéseket adunk a felhasználók kezébe.

Lássuk, milyen tapasztalatot tudunk a norvég munkacsoport kutatásából leszűrni. Az alanyok mind 2-es típusú cukorbetegséggel küzdők voltak, akiket egy öngondoskodást segítő platformra invitáltak. Az alacsony elemszám miatt (összesen 18-an vettek részt a felmérésben, amiből 13-an hagyták ott a platformot) ugyan messzemenő következtetést nem feltétlenül érdemes levonni, mindenesetre érdekes látni az intervenciót otthagyó userek véleményét.

A motivációvesztés 4 fő indoka

A kutatók közleményükben a motivációvesztést az alábbi 4 főbb indokkal magyarázták.

  • Frusztráló technológia (például nehézkes navigáció a weboldalon, random hibaüzenetek, idő- és energiaigényes, fárasztó használat)
  • Irrelevánsnak és érdektelennek gondolt tartalom (például az előzetes elvárásokkal szembeni eltérések, a visszajelzés nehézkessége és túlságosan strukturált volta),
  • Más tevékenység vagy nézőpont választása (például a munkahelyi feladatok vagy a normál életvitel melletti időhiány, a betegségtudat túlságos felerősítése miatti távolságtartás)
  • A személyes találkozók, kontrollok hiánya (például a dialógus lehetőségének hiánya, idő- és erőforrás-pazarló aszinkron kommunikáció).

Ugyan a megállapítások egy része kézenfekvő, magunk számára (mint eHealth startup) sem lehet eleget hangsúlyozni az alábbi követelményeket:

  • Felhasználóbarát és magától értetődő kezelőfelület
  • Érdekes, játékos megoldások
  • Személyre szabott és jól értelmezhető tartalom
  • A betegség helyett az egészség fejlesztésére mutató fókusz
  • Rendszeres személyes vizit

A Fitpuli pont ilyen lesz!

Pin It on Pinterest